זכויות עובדים בפירוק חברה

זכויות עובדים בפירוק חברה

כאשר חברה בישראל מגיעה להליכים של פירוק, אין ספק שמי שעשוי להיפגע כלכלית הם עובדי החברה. כמו כן, על העובדים להיות מודעים לכך שאת הכספים המגיעים להם, הם יוכלו לקבל מהמוסד לביטוח לאומי וכל זאת בהתאם לאישור תביעת חוב שיציגו מטעם המפרק של החברה.

אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לכתבה מעניינת בה נדון בנושאים כמו, זכויות עובדים בפירוק חברה, תנאי הסוף למימוש הפירוק ונושאים נוספים.

תנאי הסף למימוש זכויות עובדים בפירוק חברה?

להלן התנאים:

-קיום צו לפתיחת הליכי פירוק חברה או חדלות פירעון. הצו הזה ניתן מטעם בית המשפט כנגד המעסיק.

-נאמן או מפרק שימנה בית המשפט וזאת על מנת שיהיה אפשר לטפל בהליכי הפירוק.

-תביעה של העובד. לתביעה יש לצרף לתביעה את המסמכים הבאים: שלושה תלושי שכר אחרונים ממקום העבודה, מסמך בו מצוין מועד תחילת העבודה וכל זאת לצורך חישוב של פיצויי הפיטורין, מסמך המציג את גובה סכומי הפיצויים שהעובד זכאי להם וזאת בהתאם לתאריך הפסקת העבודה וכמו כן אסמכתאות לרצף בעבודה, טופסי 106 וכו'. התביעה צריכה להיות מאושרת על ידי הנאמן או המפרק שמונו מטעם בית המשפט.

מהן זכויות העובדים כאשר במצב של פירוק חברה?

להלן הזכויות על פי החוק:

-העובדים יהיו זכאים לתשלום שכר עבודה שטרם שולם להם. התשלום לא יהיה נמוך משכר המינימום וכמו כן לא יעלה על הסכום המקסימלי בחוק.

-העובדים יהיו זכאים לקבל פיצויי פיטורים.

-העובדים יהיו זכאים לקבל תשלום פדיון ימי חופשה.

-העובדים יהיו זכאים לקבל תשלום דמי הבראה.

-העובדים יהיו זכאים לקבל הודעה מוקדמת.

-העובדים יהיו זכאים לקבל תשלום עבור בגדי עבודה.

מי זכאי לזכויות עובדים במצב של פירוק חברה?

כל עובד שהועסק כשכיר והמעסיק שלו פתח בהליכי חדלות פירעון, פשיטת רגל או הליכי פירוק. העובד יהיה זכאי לכל פיצוי כספי. אגב, במצב בו העובד נפטר, היורשים או השארים שלו יהיה זכאים לקבל את חוב שכר העבודה שנצבר וגם את פיצויי הפיטורין.

מי לא זכאי לזכויות עובדים במצב של פירוק חברה?

להלן המקרים:

-עובדים עצמאיים אינם זכאים.

-עובדים בעלי שליטה חברות אינם זכאים.

-עובדים זרים ועובדים בלתי חוקיים, גם הם לא זכאים.

למי מומלץ לפנות כשיש מקרה של הפרת הזכויות?

אין להשתהות יותר מדי ויש לטפל במקרה כמה שיותר מהר. רק כך יהיה אפשר להבטיח את מימוש הזכויות באופן מלא. הכי טוב יהיה לפנות לעורך דין שמתמחה בתחום דיני העבודה וכמובן כזה שיש לו ניסיון בליווי עובדים בהליכי פירוק חברה. כך תוכלו לקבל ייעוץ ותוכלו לדעת איך להתמודד בהצלחה ובצורה הטובה ביותר עם ההליך של מיצוי זכויות עובדים בפירוק חברה. כמובן, כאשר אתם בוחרים עורך דין, לצד הניסיון, בדקו שיש לו גם המון המלצות ובמידת הצורך אף בקשו לדבר עם לקוחות קודמים שלו.