על מה כדאי להקפיד כאשר בוחרים תיבות דואר לבניין משותף?

תיבות דואר לבניין

אחת לכמה שנים ובמיוחד כאשר התיבות הישנות כבר התבלו והמנעולים התקלקלו, מומלץ להחליף את תיבות הדואר בבניין המשותף. ההחלטה על התקנת תיבות דואר חדשות היא החלטה שוועד הבית מקבל. בהמשך, יגיע גם שלב הבירורים וכמו כן השלב בו יהיה צורך לאסוף הצעות מחיר מכל מיני חברות שונות המציעות תיבות דואר לרכישה. רגע לפני שאתם מגיעים לחברות ובעלי המקצוע, נשמח לשתף אתכם בכמה דברים שחשוב להקפיד עליהם כאשר ניגשים לבחור תיבות דואר לבניין.

הכתבה בשיתוף עם חברת תיבות ירושלים המתמחים בייצור, מכירה והתקנה של תיבות דואר.

עדיף לבחור תיבות דואר שיהיו מיוצרות מאלומיניום

כיום, יש המון תיבות דואר שמיוצרות מאלומיניום ולא סתם. אין ספק שהבחירה באלומיניום נעשתה תודות למגוון יתרונות שיש לו כמו, חוזק גבוה, עמידות בפני מכות לא מכוונות או ונדליזם, עמידות בפני מים, עמידות בפני שמש וכל מזג אוויר ועוד. אגב, כאשר מדובר על תיבות דואר שעשויות מאלומיניום, ישר נוטים לחשוב על תיבות דואר שיהיו בצבע כסף אפור. זהו בעצם הצבע הקלאסי של האלומיניום. מה שכן, חשוב להדגיש ולציין שכיום אפשר למצוא תיבות דואר שמיוצרות מאלומיניום בכל מיני צבעים ולא דווקא בצבע כסף אפור. כך שאם מעוניינים לגוון מהצבע הכסוף, בהחלט ניתן לעשות זאת.

טיפ מאיתנו: במידה ודלת הכניסה שלכם מיוצרת גם היא מאלומיניום והיא בצבע כסוף, מומלץ מאוד שגם תיבות הדואר שתבחרו יהיו בצבע כסוף קלאסי ולא בצבע אחר. כך תיבות הדואר ישתלבו בצורה הטובה ביותר עם דלת הכניסה לבניין.

גודל התיבה והפתח שלה

הגודל האידיאלי של תיבות דואר הוא 15 על 10 על 35 ס"מ. מדובר על גודל שמספיק לכמות דואר ממוצעת. הבעיה היא לא בגודל של התיבה, אלא בפתח שלה. יש תיבות שמגיעות עם פתח קטן ומה שקורה בפועל הוא שנופלים עיתונים, עלונים וירחונים מהתיבה עצמה. הדבר כמובן לא אסתטי בכלל ויותר מזה, גם עשוי ללכלך את הכניסה לבניין. על כן, כאשר רוכשים תיבות דואר, מומלץ מאוד לשים לב לפתח התיבה ולוודא שהוא אכן גדול מספיק ויתאים גם לדברי דואר גדולים. נציין שמומלץ שלא לבחור תיבות דואר שיש להן פתח גדול מידי, כי אז יכול להיות מצב בו כל אחד יכניס את הידיים שלו לתיבה ויוציא את דברי הדואר הנמצאים בה.

איפה כדאי למקם את תיבת הדואר?

כאשר מדובר על מיקום התיבה, אפשר לבחור באחת האפשרויות הבאות:

-אפשרות ראשונה היא להתקין את תיבות הדואר בכניסה לבניין בחלק החיצוני שלו ובצמוד לדלת הכניסה. יש יתרון לאפשרות זאת, שכן התיבות מגיעות כחלק בלתי נפרד מדלת הכניסה. כלומר כיחידה אחת. על כן, מחירן גם יהיה זול יותר. לצד היתרון, יש גם חיסרון והוא שהתיבות חשופות לכל אחד שעובר במקום ועל כן יכולים לקרות כל מיני מקרים של השחתה וונדליזם.

-אפשרות שנייה היא להתקין את תיבות הדואר בתוך הבניין, באזור הלובי. יש יתרון לכך שכן התיבות לא חשופות לכל מי שעובר במקום ויש גישה נוחה אליהן רק למי שמתגורר בבניין. לצד היתרון, יש גם חיסרון והוא המחיר. במידה והתיבות יוצבו באזור הלובי של הבניין, הרי שיש צורך בבניית מתקן נפרד לתיבות הדואר. הדבר עשוי כמובן לייקר משמעותית את עלות התיבות.