באיזה עונה מומלץ לעשות השתלת שיער ומהם היתרונות והחסרונות של כל עונה?

מתי מומלץ לבצע השתלת שיער

השתלות שיער בשנים האחרונות זוכות להצלחה גדולה ולא בכדי. התוצאות המתקבלות בסופו של תהליך הנחשב לבטוח, וכמעט ללא סיכונים ותופעות לוואי, נראות מרשימות ובעיקר טבעיות למדי. השתלת שיער בטורקיה מתבצעת על ידי שימוש בשיטת ההשתלה החדשנית FUE, הרופא מוציא זקיקים מהאזור התורם והם מושתלים באזורים בהם יש צורך למלא בנפח. בסוף התהליך, בניגוד להשתלות שיער שבוצעו בעבר, לא תתקבל צלקת לינארית בחלק האחורי, ואף ניתן להסתפר קצר מאוד. יתרה מכך, לאחר מספר פעמים בהם מוצאים הזקיקים, וכאשר האזור האחורי אינו מאפשר יותר "תרומת" זקיקים, ניתן לחלץ זקיקי שיער מהזקן והגוף, ולהמשיך למלא את האזורים החסרים עד לקבלת תוצאה משביעת רצון.

אז מתי מומלץ לבצע השתלת שיער?

לעונת השנה אין השפעה על אופי הטיפול, שכן הוא יכול להתבצע בכל תנאיי מזג האוויר. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי תקופת ההחלמה האורכת כ -6 חודשים בממוצע, מחייבת חשיפה מינימלית לשמש, מאחר וקרניה עלולות לגרום נזק לקרקפת ולשיער המושתל. אם בכל זאת נחשפים לשמש חובה לחבוש כובע על מנת לספק הגנה לקרקפת, ולהימנע מסיבוכים לאחר ההשתלה.

השתלת שיער בעונת הקיץ

לאור מגבלה זו המחייבת מניעת חשיפה לשמש מומלץ לבצע השתלת שיער בסוף הקיץ (בחודשים ספטמבר – אוקטובר) כדי שתקופת ההחלמה תהיה עם כמה שפחות חשיפה לשמש, המאפיינת את ימות הקיץ בשהייה בים ובבריכה. נמצא, כי כלור עלול גם הוא לגרום נזק לשיער המושתל ולכן מומלץ להימנע כליל מכניסה לבריכות.

יתרון נוסף לביצוע השתלת שיער בטורקיה  בסוף הקיץ הוא ריבוי ימי החופשה הקיימים בחודשים אלה מפאת החגים. כך, ניתן לנצל בחכמה את ימי החופש, ולחזור לעבודה לאחר ימי ההחלמה הראשונים, שהם מורכבים יותר מבחינת הוויזואליות באזורי ההשתלה.

השתלת שיער בחודשים אלה מתאימה במיוחד למי שאינו חובב קיץ ושהייה בבריכות, כמו כן בעונה החמה הביקוש להשתלות שיער אינו גבוה ולכן ניתן לקבל הנחה על עלות הטיפול.

השתלת שיער בחודשי החורף

תקופה מומלצת נוספת לביצוע ההשתלה הינה מסוף הקיץ ועד תחילת האביב, שכן קיים פרק זמן של חודשיים – שלושה עד לשיא העונה החמה המאפשרים החלמה תקופה ארוכה יותר, תוך חשיפה  מינימלית לשמש הקופחת.

היות וחשוב מאוד לא לשהות בשמש בתקופת ההחלמה, הרי שעונת החורף מבחינת השתלת שיער בטורקיה נחשבת למועדפת על רבים. היתרון הינו ברור – כל חודשי החורף לפנייך בתקופת ההחלמה, כך שהחשיפה לשמש מינימלית וגם קרניה פחות חזקות ומזיקות. יחד עם זאת, קיימים גם חסרונות שכן, הביקוש להשתלות מאוד גבוה וכך גם העלויות, בהתאם לכך.

בנוסף, מאחר ורבים מבקשים לבצע השתלה בתקופה זו צפויים עומסים בהמתנה לטיפול, ועיכובים בירוקרטיים אשר ישפיעו על מהלך ההשתלה ויאריכו את השהייה במרפאות לשווא.