איך בוחרים רופא שיניים?

איך בוחרים רופא שיניים

ברפואת שיניים, ממש כמו בתחומים אחרים, אפשר למצוא פערים משמעותיים בין הרמה המקצועית של רופאי השיניים שיש בתחום.
כאשר אתם מחפשים רופא שיניים, עליכם לחפש אחד שיהיה עם ניסיון רב ושיעשה שימוש בציוד ובמכשור הרפואי המתקדם והטוב ביותר.

אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאה ולהכיר את הכללים לבחירת הרופא הנכון והמתאים עבורכם.

כמה מילים על הסמכה לעיסוק ברפואת שיניים בישראל

שימו לב, כל רופא שיניים בארץ חייב להחזיק ברישיון תקף לעיסוק ברפואת שיניים. כמו כן, רופאי השיניים נדרשים לעמוד במסמך הנקרא "פקודת רופאי השיניים". מדובר על מסמך שמשרד הבריאות מנפיק והוא נועד על מנת להסדיר את כל הקריטריונים שרופא השיניים נדרש לעמוד בהם על פי דברי החוק וכל זאת על מנת שיקבל היתר לעסוק ברופאת שיניים. על מנת שתוכלו לבדוק מי מוסמך לעסוק ברפואת שיניים ומי לא, ניתן להיכנס למאגר מידע מקוון מטעם משרד הבריאות ולהקליד את השם המלא של רופא השיניים. אתם כבר תקבלו את כל הפרטים הרלוונטיים כולל פרטים לגבי תוקף הרישיון שיש לו. אגב, באותו מאגר, יופיעו גם רופאי שיניים שהרישיון שלהם נשלל.

כמה מילים על כישורים והכשרה

בארץ, על מנת להיות רופא שיניים, יש להשלים בהצלחה לימודים לתואר דוקטור ברפואת שיניים. הלימודים נמשכים כ-6 שנים, כאשר בסופן, מקבלים רישיון לעיסוק ברפואת שיניים בישראל.
כמו כן, על מנת לשמור על כישורים וגם על העדכניות של הידע המקצועי הקשור לתחום רפואת השיניים, רופאי השיניים נדרשים להשתתף בהשתלמויות על בסיס קבוע.

טיפים לבחירת רופא שיניים

לא חשוב אם מדובר על טיפול לניקוי אבנית מהשיניים או שמדובר על טיפול קצת יותר מורכב כמו סתימה, כתר, השתלת שיניים או יישור שיניים, עליכם לבחור נכון את רופא השיניים. להלן הטיפים שלנו לבחירת הרופא המתאים:

-היעזרו בחוכמת ההמונים – עליכם להתייעץ עם חברים ובני משפחה ולקבל מהם המלצות לגבי רופא שיניים שהינו מקצועי וגם אדם נעים. עליכם להימנע לחלוטין מפרסומים על טיפולי שיניים במחירים זולים או טיפולי שיניים במבצע. שימו לב, ברוב המקרים, הזול עשוי לעלות ביוקר.

-גשו למרפאה – אומרים שאין טוב ממראה עיניים. הגיעו ישירות למרפאה וכך תוכלו להתרשם לא רק מהרופא, אלא גם מהמכשור שאיתו הוא עובד וכמובן גם מההיגיינה שיש במקום. כמו כן, בדקו האם הרופא חבר בהסתדרות רופאי השיניים, האם הוא פרסם מאמרים, האם זכה לקבל המלצות מהגולשים, כמה זמן המרפאה שלו קיימת וכו'.

-בדקו את ההתמחות של הרופא – יש לבדוק באיזה תחום מתמחה רופא השיניים והאם זהו התחום שאתם צריכים.

-שימו לב לגישה של הרופא – כלומר, האם הבדיקה נעשית בסבלנות, האם הגישה נעימה והאם הוא עונה בצורה מפורטת על השאלות שלכם.

-בחרו מרפאה קרובה לבית וגם זמינה – עליכם לבחור מרפאת שיניים שתוכלו להגיע אליה בקלות וכמו כן שיש לה שעות פעילות לאורך כל היום.