כיצד ללמוד נכון למבחן?

ילדים לומדים למבחן

תסכימו איתנו שהצלחה במבחן, יכולה להיות תלויה בהמון גורמים. מה שכן, אפשר לראות שתהליך הלמידה מתחיל כבר בכיתה והוא כולל הקשבה למורה, הכנה של סיכומים וכמו כן הצגת שאלות למורה שהתלמיד לא הצליח לפתור. בכתבה הבאה, נשתף אתכם בטיפים שיעזרו לילד או הילדה שלכם להצליח בבחינה הבאה.

הכתבה בשיתוף עם אתר "בהצלחה". באתר תוכלו למצוא מגוון מבחנים כמו מבחן באנגלית לכיתה ו ועוד מבחנים במגוון מקצועות וכאלה המותאמים לכיתות ג' עד ט'.

לפני שמתחילים ללמוד לבחינה

מומלץ שהילד או הילדה שלכם, יעשו את הפעולות הבאות עוד לפני שהם מתחילים ללמוד לבחינה. להלן הפעולות:

-עליהם להכין את רשימת הנושאים הנדרשת לבחינה.

-עליהם לרכז את כל החומר הנחוץ להם ללמידה לבחינה.

-עליכם לוודא את מועד הבחינה, המבנה שלה וכמובן משך הזמן שלה.

כעת כאשר יש את כל המידע, אפשר להמשיך לכתיבת ראשי פרקים. הם יכולים לסייע משמעותית בכל הקשור לזכירת החומר. כמו כן, ראשי הפרקים יכולים לסייע בעת הלמידה וגם במהלך הבחינה. יש לצור רשימות של נתונים מספריים, תאריכים חשובים, מושגי יסוד ועוד.

כמה מילים על ניהול זמן

להלן הטיפים שלנו:

-מומלץ לתכנן מראש את הזמן הנדרש למעבר על כל חומרי הלימוד הנדרשים לבחינה.

-יש לוודא שהילד או הילדה מתחילים ללמוד לבחינה מספר ימים לפני שהיא מתקיימת. כמו כן, יש לוודא שהם אינם משאירים המון חומר ללמידה ליום שלפני הבחינה.

כמה מילים על סדר הלמידה לבחינה

עליכם להדריך את הילד או הילדה להתמודד עם הנושאים המורכבים במהלך הלמידה ובמידה ואחד או יותר מהם לא הובן, עליהם לפנות ישירות למורה או לחילופין להתייעץ עם חברים שכן מבינים את הנושאים.

כמה מילים על זמן פנוי והפסקות

אתם לא יכולים לצפות שהילדים רק ילמדו כל היום ועל כן, יש לדאוג שהם נפגשים עם קרובי משפחה או עם חברים וכמו כן שהם מקיימים פעילות ספורטיבית או כל פעילות אחרת שהיא לא למידה למבחן כמו צפייה בסרט, יציאה ועוד. זה בסדר שהילד או הילדה ירשו לעצמם לקחת הפסקות קצרות במהלך הלמידה. הפסקות אלה יעזרו להם להתרענן ולחזור ללמידה עם כוחות חדשים. מדובר על הפסקות של 10-15 דקות.

כמה מילים על דחיינות ואילוצים חיצוניים

לעיתים קרובות, יש נטייה מצד הילדים, לדחות פעילויות מסוימות. הבעיה היא שהדבר יכול לגרום לכך שהם עשויים לשלם על כך במחיר הבחינה ולהיכשל. כאשר הילדים לומדים ברגע האחרון ותחת לחץ, החומר לא נשמר טוב בזיכרון. על כן, יש להיערך מראש לתהליך הלמידה וליישם את הפעולות הבאות:

-הדריכו את הילדים לציין נקודות עיקריות שחשוב להתייחס אליהן כאשר מתקיים תהליך הלמידה.

-הדריכו אותם להכין שאלות שמתייחסות לחומר הלימוד.

-כאשר הם סיימו לקרוא את חומר הלימוד, הדריכו אותם לשנן פרטים חשובים הקשורים לחומר.

-הדריכו אותם לצור טבלאות או תרשימי זרימה.

לאחר שווידאתם שהילדים חזרו על החומר כמה פעמים והם מרגישים בטוחים, אז אפשר לשבת איתם ולעשות חזרה אחרונה. אגב, בסיום הלמידה, מומלץ לפתור בחינות משנים קודמות. הדבר גם יכול לסייע להצלחה בבחינה הקרובה.